De laatste dag en terug naar huis - Reisverslag uit Lihue, Verenigde Staten van Karen Pennewaard - WaarBenJij.nu De laatste dag en terug naar huis - Reisverslag uit Lihue, Verenigde Staten van Karen Pennewaard - WaarBenJij.nu

De laatste dag en terug naar huis

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Karen

10 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Lihue

Vandaag een lange dag, want vanavond vertrek naar huis. Dus alles rustig aan. Eerst Annet wegbrengen naar het vliegveld, waardoor we al om 6.15 uur wakker waren. Een half uurtje later met Annet naar Lihue. Aangezien het een klein vliegveld is, moesten we snel afscheid nemen, dus op tijd weer naar het hotel voor het ontbijt. Lekker rustig ontbeten en daarna wat gewandeld enzo. Rond half 11 toch maar even de Starbucks in Kapaa bezocht voor ons kopje cappuccino. Vandaar naar Poipu om 's middags de tuinen van Ellerton en McBryde te bekijken. Daar aangekomen bleken deze echter gesloten te zijn, waarschijnlijk vanwege schade door de storm of de hevige tegenbui. Dan maar eerst even lunchen in The Beach House. Prachtige locatie direct aan zee en heerlijk gegeten. Ook nog een wedding in het etablissement, ook wel leuk om te zien. Op aanraden van de serveerster zijn we naar een mooie rotskust (lava en klip) dichtbij Poipu gegaan. Dat was inderdaad de moeite waard en ook nog zeeschildpadden gezien in de ruige zee. Door de wandeling in de warmte waren we echter zodanig bezweet dat we toch zin hadden om even weer de zee in te gaan. Derhalve terug naar Lihue en lekker gezwommen bij de baai van het Marriot-hotel. Na het zwemmen afgedoucht en even eten bij het naastgelegen JJ Broilers. Prima terras met uitzicht op de baai. Zo was het ongeveer 19.00 uur, nog iets te vroeg voor het vliegveld, dus gezocht naar een plekje waar we nog even rustig konden zitten. Bij Akunini Landing terechtgekomen, met meer mensen. Hier werd gevist, gespeeld, gedate en wie weet wat nog meer. Ook werden de wilde katten gevoerd door een vrouw die dat vaker deed. We zijn hier gebleven totdat de volle maan opkwam. Daarna naar het vliegveld. Auto inleveren, inchecken en wachten. Precies op tijd vertrokken naar Los Angeles, 22.20 uur.
Goede reis gehad en weer mooi op tijd geland om 6.35 uur. Even ontbijten en wachten op de volgende vlucht naar Detroit, die om 9.20 uur vertrok.
Ook deze vlucht ging voorspoedig in een fijn nieuw vliegtuig. We kwamen mooi op tijd aan in een nat Detroit. Ook hier maar weer wat eten en drinken en wachten op onze laatste vlucht naar Amsterdam. Ook deze leek op tijd te kunnen vertrekken, maar door een zware hoosbui moest er toch gewacht worden, zo'n 3 kwartier. Daarna goede reis gehad en we waren om ca. 9.00 uur aan de gate. Daarna koffers ophalen en konden we onze dochters weer begroeten, wat natuurlijk erg leuk was. Samen wat gegeten en gedronken en naar de parkeerplek voor onze auto met een bestelbusje van het betreffende bedrijf. Dat ging in een noodvaart door rode verkeerslichten etc. Maar we waren al met al mooi op tijd.
Zo kwam er een eind aan deze mooie vakantie.

• 13 Augustus 2014 - 03:12

Annet:

Mooie dag nog zo te zien:-)! Het was erg leuk om jullie laatste vakantie-weekje met jullie door te brengen op dit prachtige eiland. Ik zie jullie volgend jaar weer, bedankt en tot skypes:-)!