Nasleep van hurricane Iselle - Reisverslag uit Lihue, Verenigde Staten van Karen Pennewaard - WaarBenJij.nu Nasleep van hurricane Iselle - Reisverslag uit Lihue, Verenigde Staten van Karen Pennewaard - WaarBenJij.nu

Nasleep van hurricane Iselle

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

09 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Lihue

Vandaag toch nog een regenachtige dag als gevolg van de hurricane Iselle. Gisteren voor de gesloten deur gestaan van de Hindutempel in de bergen. Nu waren we er op tijd om het einde van de dienst mee te maken. Op dit moment zijn ze een nieuwe tempel aan het bouwen hoger in de bergen. De gouden koepels zie je al tussen de bomen schitteren. Gewoon een geweldig mooie plaats in de bergen. Met onze sarong aan en onze schoenen uit hebben we de tempel van binnen bekeken. Hier staat de grootste Quartz kristal ter wereld. Beslist een bezoek waard op Kauai. Daarna maar even koffie gedronken in het plaatsje waar Don woont. Leuk klein centrum. Besloten om toch maar even de velden in te rijden vol met taro's en een bezoek gebracht aan het Garden cafe in Kilauea. Een cafe/restaurant op gemeenschapsgrond waar veel groenten zelf worden verbouwd.
Aan het eind van de dag een boottocht gemaakt naar de Fern grotto. De heilige plaats van de koninklijke familie. De grot is echter beschadigd door een hurricane van 1992 en wat aardverschuivingen. Dansen werden voor ons opgevoerd. Toch wel leuk om even mee te maken. Vergane glorie, kunnen we wel zeggen, maar de plaats in het oerwoud is erg mooi.
Een deel van de ceremonie van een huwelijk meegemaakt in de lounge van het hotel. Vrij normale westerse ceremonie.
Net naast het hotel staan nog restanten van een tempel evenals aan de rivier verderop in de heuvels. Dit is het oudst bewoonde deel van het eiland. Aan deze kant van het eiland zal de koningin haar gasten wel hebben ontvangen. Misschien liggen hier de voetstappen van Captain Cook.
Morgenvroeg gaat Annet naar Sydney. Wij vertrekken in de avond maar Los Angeles en daarna door naar Amsterdam via Detroit. Even rustig aan in de ochtend en daarna nog even wat bekijken. Het lijkt mooier weer te worden.