Een dag in de buurt van Wailua - Reisverslag uit Lihue, Verenigde Staten van Karen Pennewaard - WaarBenJij.nu Een dag in de buurt van Wailua - Reisverslag uit Lihue, Verenigde Staten van Karen Pennewaard - WaarBenJij.nu

Een dag in de buurt van Wailua

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Karen

08 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Lihue

Vandaag was een soort rustdag vanwege de dreiging van hurricane Iselle en wat ze teweeg kon brengen aan wind en regen. Dus rustig ontbijten in het hotel. Hierna eerst maar eens wat shoppen bij de Coconut Marketplace in Kapaa en aansluitend een bakkie koffie natuurlijk. Daarna zijn we de vallei van de Wailua-rivier in gereden. Dit is een mooie vallei met van oudsher bewoning langs de rivier, incl. taro-velden. Bij de Opakeaa-waterval uiteraard even een picture gemaakt. Hier ligt ook een oud Hawaiiaans dorp, die helaas door het mindere weer niet toegankelijk was. Wel keek je er mooi bovenop. Dan maar verder naar de hindoestaanse tempel. Helaas was deze al gesloten, dus morgen maar opnieuw proberen. We zijn toe nog verder het bijna-oerwoud ingereden en kwamen bij een punt waar de weg door de rivier liep. Dit was een soort picnic-area, prachtig gelegen aan de rivier en superrustig.
Hierna zijn we teruggegaan naar Kapaa om wat eten, wat goed gelukt is. Aangezien het weer nu echt slecht werd, hebben we ons teruggetrokken in het hotel.
's Avonds even lekker wezen eten bij Cafe Portofino in Lihue, nabij de haven van Nawiliwili. Tijdens het eten achter de plastic schermen kregen we wat zware buien over ons heen, maar alles bleef droog gelukkig. Daarma terug naar het hotel en nog even een filmpje gekeken.

• 09 Augustus 2014 - 11:20

Ali:

Zo te lezen is het goed afgelopen met deze storm. En jullie hebben toch nog van alles gedaan. Hopelijk gaat het met de volgende storm ook goed. Groetjes Ali