Klaar voor Kauai - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Karen Pennewaard - WaarBenJij.nu Klaar voor Kauai - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Karen Pennewaard - WaarBenJij.nu

Klaar voor Kauai

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Karen

04 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Heerlijk geslapen in ons kingsize bed, maar toch al op tijd wakker. Zo konden we wel mooi op tijd ontbijten om ca. 7.30 uur. Dit was ook goed verzorgd zoals alles op dit adres, zodat we goed gevuld onze spullen in de auto hebben geladen en een fietsje van het huis hebben gehaald om een deel van de biketrail te rijden. Het was heerlijk zonnig weer en zo zijn we richting Venice Beach gereden. Onderweg nog even gekeken bij Fishermens Village, maar daar was het nog erg rustig om 9.30 uur. Een half uurtje later bij Venice Beach was dit wel anders, hoewel het in de weekenden nog wel drukker zal zijn. Hier loopt, rijdt, skateboard etc. iedereen er op los. Ook wordt er veel prullaria verkocht. We kwamen ook nog langs een filmset, waar veel publiek stond te kijken. Karen heeft wat foto's gemaakt en uiteraard hebben we een kop koffie gescoord bij een dubieus mexicaans adresje, hoewel de naam anders doet vermoeden: Seans Cafe. Na de koffie wat door de straat gestruind en daarna rustig terugfietsen, hoewel de fiets van Karen behoorlijk lawaaiig was. In de Fishermens Village even een lekkere sandwich gegeten en daarna terug naar Playa del Rey. Hier nog even op het strand gelegen, want het was superweer.
Rond 13.30 uur terug bij de Inn en daar hebben we nog even wat tijd overbrugd. Rond 14.30 uur zijn we richting vliegveld gereden. Het was nog even lastig om het adres van Alamo (huurauto) te vinden, maar na wat vragen is dat ook gelukt. Zo waren we mooi op tijd op de luchthaven. Daar moesten we wachten tot ca. 17.00 uur voordat we konden boarden. Het vliegtuig vertrok exact op tijd, dus op naar Kauai.
Voorspoedige vlucht zodat we al om 20.30 uur in Lihue geland zijn. Wel even een kleiner vliegveld dan LA en het duurde dan ook niet lang voordat we Annet konden begroeten. Ze had al twee mooie bloemenkettingen voor ons gekocht en een natuurlijk werd er fotootje gemaakt voor deze historische ontmoeting.
Eerst even een auto ophalen bij Alamo en toen naar het hotel. Je bent er zo want het zijn geen amerikaanse afstanden hier. Inchecken en spullen op de kamer zetten en door naar een winkelcentrum (op advies van de receptioniste) om wat fruit en versnaperingen te kopen en wellicht iets te eten en drinken. We kwamen in een prachtige supermarkt met gigantisch veel fruit en groente en nog veel meer. Was gewoon nog open om 21.00 uur. Daarna wat gedronken in een bar en toen terug naar het hotel en lekker slapen (met lawaaiige airco). Einde van een lange reisdag.

• 05 Augustus 2014 - 21:28

Annet :

Aloha:-)!

• 05 Augustus 2014 - 22:27

Ali:

Een fijne week op Hawaii met Annet!