De tweede dag Sequoia National Park - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Karen Pennewaard - WaarBenJij.nu De tweede dag Sequoia National Park - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Karen Pennewaard - WaarBenJij.nu

De tweede dag Sequoia National Park

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Karen

02 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Three Rivers

Geen geweldige nachtrust doordat onze buren al vroeg uit de veren waren. Aangezien we redelijk uitgerust zijn, bleek dat verder geen probleem overdag.
's Morgens weer ontbijt op het strandje aan de rivier en daarna op tijd de bergen weer in, ook om de warmte te ontvluchten. We wilden deze keer de Moro Rock beklimmen en verder naar de Crescent Meadows. Stoeltjes mee en lekker luieren. Helaas bleek ter plekke dat vanwege de weekenddrukte de weg daar naar toe afgesloten was. Dan maar met de shuttlebus ernaar toe. Karen is beneden gebleven en ik ben de rots opgegaan voor een overweldigend uitzicht op de omgeving. Karen heeft beneden een beer met jongen gespot, dus ook wel mooi natuurljk. Na de rockexperience met de bus verderop naar de Crescent Meadows. Een mooi stukje natuur boven in de bergen.
Nadat we terug waren bij het museum zijn we naar Lodgepool gegaan om een broodje met drinken te scoren, wat ook gelukt is. In de rij voor de kassa kwamen we weer met amerikanen aan de praat die een keer in Nunspeet en een keer in Friesland waren geweest. De familie van de man kwam uit Bad Bentheim. Een stel wat voor ons stond kwam uit Holland in Michigan, maar de voorouders uit Apeldoorn. Zo zie je maar weer hoe klein de wereld kan zijn.
Na de boodschappen even verderop bij een alpenweide gepicknicked en een klein dutje gedaan. Vervolgens zijn we teruggereden naar het Giant Forest Museum en daar hebben we nog even de Big Tree Trail gelopen, wat zeer indrukwekkend was. Allemaal grote bomen rondom een mooie weide met bloemen, een mooi afscheid van dit fantastische bos.
Terug bij ons logeeradres in Three Rivers eerst even een lekker ijsje gegeten bij Reimer, vanoudsher een duitse familie. Dat was echt lekker ijs. Daarna toch maar even de rivier in gedoken, wat een goed idee was. Even douchen en eten bij de Gateway, een restaurant net voor de gate van het nationaal park. Lekker gegeten met razendsnelle bediening. De rest van de avond zoals eerdere avonden: koffie, drankje, sterrenkijken.

• 03 Augustus 2014 - 06:16

Annet:

Hey, zag dat ik een Skype call had gemist. Heb net geprobeerd te bellen, maar ik denk dat jullie lekker sterren zitten te kijken nu;-). Ik vertrek over 2 uurtjes met de shuttle, dus ik spreek jullie op Kaua'i:-)!

• 05 Augustus 2014 - 22:25

Ali:

Wat een enorme bomen, wel mooi!