Op weg naar Three Rivers - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Karen Pennewaard - WaarBenJij.nu Op weg naar Three Rivers - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Karen Pennewaard - WaarBenJij.nu

Op weg naar Three Rivers

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Karen

31 Juli 2014 | Verenigde Staten, Three Rivers

Weer een morgen met een rooklucht, maar deze keer niet vanuit het park maar van een andere bosbrand meer zuidwaarts. Onze gastvrouw had weer een stevig ontbijt klaargemaakt met worstjes, scrambled eggs en een abrikozentaart. Als toetje het gebruikelijke fruit: "don't leave anything behind, take some sealbags to take the fruit with you". Leuk gesprek met een rechter en zijn vrouw uit Santa Monica, die een bijzonder huis heeft laten bouwen door een architect, volgens zijn zeggen. We moesten de groeten doen aan hun dochter die ook op Kauai zit; zal niet meevallen maar je weet nooit.
Daarna afrekenen bij de gastvrouw en op weg naar Sequoia Park.
Het eerste stuk was nog behoorlijk smokey, maar vanaf Fresno werd het heiig, wat ongeveer dezelfde aanblik geeft, maar dat ruik je niet meer. Het zou een warme dag worden, dus z.s.m. de bergen in. Rondom Fresno weer veel landbouw en fruitteelt en onmetelijke graslanden, wel geheel verdroogd helaas. Zo gauw we de bergen weer ingingen werd het meteen wat groener en ziet alles er een stuk beter uit.
Rond 11 uur waren we bij de Big Trump Gate van het park (Kings Canyon en Sequoia). Tijd voor een kop koffie en even het visitor centre bezoeken voor wat achtergrondinformatie over het gebied. Daarna een stukje gewandeld naar de Grant Tree, een gigantische sequoia van zo'n 7 meter doorsnee. Deze stond temidden van meer grote bomen, al met al een machtig gezicht. Op de terugweg kwamen we langs een campingground, waar elke plek een beerbestendige kast heeft om spullen in te bewaren. Uiteraard de nodige plaatjes geschoten en terug naar de auto om te gaan picknicken op een van de picknickplaatsen.
Rond 2 uur richting Three Rivers, waarbij we nog de nodige woudreuzen tegenkwamen in de Giant Forest. Dit is een imposant gezicht als de auto's daar tussendoor laveren. Helaas wat oponthoud door roadworks, waardoor we pas rond 4 uur op de plaats van bestemming waren. We stapten de auto uit en kregen wel even een klap te verduren: het was niet minder dan 40 graden! Gelukkig wel airco op ons kamertje en .... een snelstromend riviertje met strandje aan de andere kant, dus geen probleem! Snel de boel uitpakken, boodschappen doen en lekker het water in. 's Avonds lekker relaxen, genieten van het magnifieke uitzicht vanaf ons zitje aan de rivier en sterren kijken. That's the way we like it!