De eerste dag Yosemite National Park - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Karen Pennewaard - WaarBenJij.nu De eerste dag Yosemite National Park - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Karen Pennewaard - WaarBenJij.nu

De eerste dag Yosemite National Park

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Karen

29 Juli 2014 | Verenigde Staten, Oakhurst

Wakker worden met een rooklucht in de kamer, dat overkomt je niet elke dag. Gelukkig blijkt de brand redelijk onder controle en is er geen gevaar om het park te bezoeken. De plannen blijven derhalve ongewijzigd.
Eerst maar eens een stevig amerikaans ontbijt, samen met de gasten uit Israel. Allemaal erg lekker maar natuurlijk iets te veel. Op verzoek van onze gastvrouw toch maar iets meegenomen voor tussen de middag en op tijd vertrekken, want al met al is de South Gate van Yosemite zo'n 20 mijl rijden.
We kwamen daar mooi op tijd aan, maar konden al niet meer met de auto naar Mariposa Grove, waar de grote sequoia's staan. Eerst weer een paar mijl verderop naar Wawona en vandaar konden we met de shuttlebus terug naar de plek waar de Giant Trees staan. Onderweg ernaartoe worden de bomen al steeds groter maar op de plek zelf sta je versteld van deze woudreuzen. Met een doorsnede van zo'n 3 meter en een hoogte van 50 meter is dit fantastisch om te zien. En dan niet een maar een heleboel bij elkaar, geweldig. We hebben daar een eindje gelopen en wat foto's gemaakt en zijn toen weer de bus ingegaan om naar Glacier Point te gaan. We hebben namelijk nog een paar bomen voor de boeg op ons volgende adres.
Glacier Point ligt ook weer 35 mijl verderop, dus ongeveer drie kwartier rijden, al slingerend naar boven. Eerst het uitzicht bekeken bij Washburn Point, wat al geweldig was en daar hebben we ook maar even een hapje gegeten. Daarna nog een stukje verder naar het eindpunt van de weg, Glacier Point. Dit mag met recht een hoogtepunt van het park genoemd worden. Een zeer groots en imposant uitzicht op de vallei van de Merced River en de watervallen en bergtoppen aan de andere kant van de vallei, ondanks de rook van de bosbrand, die ook hier aanwezig was. Uiteraard ook veel toeristen en redelijk wat landgenoten. Mooie foto's gemaakt en voldaan terug naar Oakhurst.
Daar hebben we wat boodschappen gedaan en terug naar ons logeeradres.
Wel weer warm toen we de auto uitstapten, maar minder smokey, dus dat is ook weer prima. Gauw naar binnen in de airco en even uitrusten met een lekker koel Budweisertje.
's Avonds na het eten maar even weer in de jacuzzi en kijken wat er zoal aan beesten voorbijkomt. Cool isn't it?

• 30 Juli 2014 - 19:07

Opa:

leuk, het deze reisverslagen met fotos