Van Carmel naar Napa - Reisverslag uit Napa, Verenigde Staten van Karen Pennewaard - WaarBenJij.nu Van Carmel naar Napa - Reisverslag uit Napa, Verenigde Staten van Karen Pennewaard - WaarBenJij.nu

Van Carmel naar Napa

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

26 Juli 2014 | Verenigde Staten, Napa

Vandaag van Carmel naar Napa gereden. De route was niet al te lang, maar we moesten natuurlijk even over de Golden Gate bridge. Daar rij je niet zomaar even overheen. Dat wisten wij natuurlijk wel. Een gedeelte van de stad door met heel veel stoplichten en heel veel verkeer. Ben je dan aan de overkant dan sta je in de file voor een parkeerplaats. Er was veel zeedamp dus mooie foto's van de stad maken,vergeet het maar. Het is wel een prachtige brug !!! In Carmel werd ons verteld dat we het tweede vistapunt moesten nemen. Dat ligt wat hoger. Maar ook hier files voor de afrit. We zijn toen maar verder gereden. Het is ook erg druk omdat het weekend is. Dat merkte we gisteren al. Onderweg nog wat files. Voor vieren waren we in de Napa valley. Heel wat anders dan Carmel. Onze droomlocatie. Morgen gaan we op de fiets een aantal wijngaarden langs. Ik heb wel wat mooie landhuizen gezien. 17 miles easy track. Op naar de Walmart voor wat boodschappen. Je weet wel die winkel waar ze het personeel zo weinig betalen dat ze een voedselbank hebben voor hun personeel. We hebben immers voor het eerst een koelkast in ons tot huisje omgebouwde stacaravan.
Alles is hier wel verschrikkelijk schoon. Alle handdoeken zijn mooi gevouwen. Latino's verzorgen dit. Zij hebben hier de laagst betaalde banen. Vanochtend nog een leuk gesprek gehad met twee Amerikaanse vrouwen. Zij waren geregeld in Nederland. Fietsen jullie ook in het oosten van het land? Of alleen in Amsterdam. Dan moet je een fietstour maken langs de wijngaarden. Uiteindelijk zit je dan giechelend (giggling) op de bike. Dat gaan we dus doen, maar niet met een gids. Een van hen had ook nog een favoriete stad in Nederland. Ze moest het even opzoeken. MAASTRICHT. Nog eens wat anders dan Amsterdam.
De wegen zijn soms goed maar een groot gedeelte voldoet niet aan de Europese standaard.
Veel dikke mensen. De eerste dagen heb ik nauwelijks dikke mensen gezien. Nu zie ik er wel wat meer. Voornamelijk mensen uit de Zuid-Amerikaanse landen. Het valt mij mee. De porties zijn wel groot. Dat is denk ik het grootste probleem.
En Mieke er is voldoende fruit en groente te krijgen tegen gewone prijzen.
Wat ook opvalt is de grote verbondenheid met Europa. Alle blanke inwoners hebben immers voorouders uit Europa. De een kwam met 50 cent op zak vanuit Ierland. De ander werd uit Duitsland gehaald door de Railway Company.
Eet je in een zogenaamd French restaurant dan willen ze het toch iedereen naar de zin maken. Op de kaart staan dan meestal ook pizza's en burgers. Frans met een Italiaans en Amerikaans tintje zullen we maar zeggen. Je kan hier trouwens uitstekend eten. Veel seafood.