Santa Barbara - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karen Pennewaard - WaarBenJij.nu Santa Barbara - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karen Pennewaard - WaarBenJij.nu

Santa Barbara

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

22 Juli 2014 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Vandaag een rustige dag op het programma. Gisteren langer dan 24 uur opgebleven. We hebben een kaart kunnen bemachtigen van Santa Barbara. Rechtstreeks naar het strand gereden. In Australie waren de vogelgeluiden heel opvallend. In Amerika is dat niet het geval. Hier ruik je de opvallende geur van het hout van de huizen. Het is erg droog in dit deel van het land. Water zal in de toekomst een groot probleem kunnen worden. We hoorde dat Oprah Winfrey haar quotum aan water kocht. Zo zie je prachtige groene tuinen maar ook totaal verdroogde tuinen.
Het strand is vrij rustig. Iets wat we niet verwacht hadden. Het water is vrij koud. Leuk is het om fietsen te huren. Dit is iets wat we zeker gaan doen in een plaats waar we wat langer blijven
Aan het eind van de dag een bezoek gebracht aan Mission Santa Barbara. Een mooi klooster iets bergopwaarts. We waren te laat voor een rondleiding.
In de middag een bezoek gebracht aan Santa Barbara public market. Mooi modern concept. Ook in Nederland toepasbaar in de grotere steden. Het avondeten gekocht en lekker op de veraknda van het huis gegeten.
Totaal vergeten dat het al nacht was in Nederland hebben we mijn ouders uit hun bed gebeld om drie uur in de nacht. In Afrika en Australie belden we ook in de avond. Daar was het geen probleem. In het vervolg in de ochtend bellen dus.
In de tuin werden we verrast door de sprinklers. Gelukkig geen schade aan boeken en apparatuur.
We dachten dat we de jetlag al overwonnen hadden. Dat is niet zo. Vroeg wakker in de nacht.
Morgen trekken we verder naar Carmel on the sea. Een mooie route langs de kust.

• 23 Juli 2014 - 16:03

Annet:

Ja, ben de eerste;-)! Leuk, het avontuur is begonnen. Ik volg het, veel plezier!