Dag van vertrek: 21 juli - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karen Pennewaard - WaarBenJij.nu Dag van vertrek: 21 juli - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karen Pennewaard - WaarBenJij.nu

Dag van vertrek: 21 juli

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Karen

21 Juli 2014 | Verenigde Staten, Santa Barbara

De vertrekdag: 21 juli 2014
Vroeg op rond 4.45 uur en vertrek om 5.15 naar Amsterdam.
Voorspoedige reis en om 6.45 uur waren bij de parking-plaza in Amstelveen. Wel in achterafwijk maar goed geregeld met busje naar vertrekhal. Om 7.15 uur op Schiphol, dis mooi op tijd.
Direct koffers op de selfservice bagageband en naar de douane. Even paspoort laten zien en klaar voor een bakje cappuccino. Rond 8 uur naar de gate, want daar werd de bagage extra gecheckt. Ook hier zonder problemen door. Wel een paar Brazilianen met enorme koebellen die voor wat hilariteit zorgden. Zo zaten we al mooi op tijd bij de gate. Rond 9.15 uur boarden en exact om 9.50 uur vertrek naar de Polderbaan. Rond 10.15 uur de lucht in voor een vlucht van zo'n 11 uur.
We zijn via de noordelijke route gegaan: Schotland, IJsland, Groenland, Canada en dan via de westkust naar California, LA. Vooral boven Groenland mooie vergezichten met besneeuwde bergen, ijsbergen en uitgestrekte stukken permafrost-land.
Precies om 11.50 uur aankomst in LA; wat een gigantische stad met vooral veel laagbouw op een enorm oppervlak.
Grote vertrekhal met welkomstfoto van Barack Obama en helaas de onvermijdelijke securitycheck. Dit duurde behoorlijk lang voordat we erdoor waren (vingerafdrukken, ESTA, foto), rond 13.30 uur. Toen naar de shuttlebus van Alamo om onze huurauto op te halen. Dat was zo gepiept en toen op weg naar Reseda, waar we op bezoek zouden gaan bij Karin Gable. Drukke verkeersweg op en rustig meerijden. Helaas geen bereik voor Google Maps dus even uit het hoofd de afslag genomen en vervolgens de wijk in. Dat lukte redelijk goed, de juiste straat gevonden maar helaas bleken we aan de verkeerde kant van een drukke weg te zitten. Dan maar even vragen en een vriendelijke jongeman heeft ons goed de weg gewezen. Zo kwamen we om ca. 15.45 uur bij Karin en broer Gary aan. Ze waren erg verheugd ons te zien. De Jensen- geschiedenis werd even besproken en natuurlijk een foto gemaakt. Ook haar reis met moeders naar Nederland was onderdeel van het gesprek en uiteraard het vervolg van onze reis door Californie. Gary waarschuwde ons voor het drukke verkeer richting Santa Barbara, maar controle op internet gaf gelukkig aan dat het meeviel, dus weinig files.
Zo zijn we na afscheid te hebben genomen rond 16.30 uur vertrokken. Het was inderdaad behoorlijk druk maar de informatie op internet bleek ook juist te zijn, dus geen echte files.
Zo waren we om ca. 18.30 uur op de plaats van bestemming, mede door de goede info van Gary en Karin. Dit was het eindput van een lange en vermoeiende dag.
Om 19.30 uur nog even lekker gegeten bij The Upham Hotel maar om 21.00 ging het licht uit.

• 23 Juli 2014 - 14:39

Ali:

leuk om jullie reis te volgen. heel veel plezier op deze reis!

• 23 Juli 2014 - 16:06

Annet:

En nu de tweede:-). Geniet!